Montaż Lanosa w Polsce

Podnośnik szyby
Montaż Lanosa w Polsce z zestawów SKD w Fabryce Samochodów Osobowych rozpoczęto 30 września 1997 roku.
Początkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom).

Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane były z 98% wykorzystaniem części polskich. Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD, wycofano ją z oferty w 2002 roku.

W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdyż nie był on w stanie spełnić normy czystości spalin Euro 3. W 2000 roku ruszył eksport polskich Lanosów na Ukrainę, w pierwszym roku wysłano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo rósł aby osiągnąć w 2007 roku ponad 60 tys. egzemplarzy. Wraz z wycofaniem się w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmienić nazwę pod jaką sprzedawany był ten pojazd na FSO Lanos. Pierwsze egzemplarze pod nową marką trafiły do salonów sprzedaży w październiku tego roku. Rok później wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdyż istniała konieczność jego importu z Korei. Modele eksportowe na Ukrainę dalej oferowane były z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiły również małe partie pod marką FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami napędowymi były 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumuńskim zakładzie Daewoo Automobile Romania. W kwietniu 2007 roku FSO wprowadziło do oferty model Lanos plus, który był atrakcyjniejszą wersją wyposażeniową Lanosa. Od połowy 2008 roku na rynku polskim dostępne były jedynie Lanosy plus. 3 października 2008 roku nastąpiło planowane zakończenie produkcji Lanosa w zakładzie na Żeraniu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos

Opony rowerowe

Podnośnik szyby
Opony rowerowe Oznaczenia opon rowerowych Oznaczenia informujące o rozmiarze opony znaleźć można na jej bocznej ściance.

Obecnie rozmiary wszystkich opon rowerowych podawane są zgodnie z europejskim standardem ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization)13.

Format takiego zapisu to xx-xxx, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają zewnętrzną szerokość opony w milimetrach, trzy pozostałe to wewnętrzna średnica opony także w milimetrach. Ponieważ wielu użytkowników jest przyzwyczajonych do tradycyjnych oznaczeń calowych podawany jest też rozmiar w calach, który ma postać zapisu A x B, gdzie pierwsza grupa cyfr to zewnętrzna średnica opony, a druga grupa to zewnętrzna szerokość.

Spotyka się też oznaczenia calowe w postaci A x B x C, gdzie pierwsza grupa cyfr to zewnętrza średnica opony, kolejna grupa to wysokość opony, a ostatnia grupa to jej szerokość. Stosuje się też oznaczenia francuskie w milimetrach według formatu CCC x CCL, gdzie pierwsze trzy cyfry to zewnętrzna średnica, kolejne dwie cyfry to zewnętrzna szerokość, a litera jest dodatkowym oznaczeniem umownym. Należy zwrócić uwagę, że calowe i francuskie oznaczenia podawane są dla zewnętrznej średnicy opony.

Nie koresponduje to ze średnicą obręczy (felgi).

Oznaczenia ETRTO podawane są dla wewnętrznej średnicy, co gwarantuje właściwe dobranie opony i obręczy. Stosowanie opon w kolarstwie W rowerach górskich bywają stosowane opony bezdętkowe.

Wymagają one specjalnych obręczy, ale ze względu na brak dętki masa całego zestawu jest nieco mniejsza.

W innych typach rowerów niż górskie nie używa się zestawów bezdętkowych, gdyż większe ciśnienie w oponach powodowałoby wypychanie opony z obręczy.

Aby uzyskać szczelność opony bezdętkowej przy ciśnieniach praktykowanych w rowerach szosowych trzeba by zastosować bardzo małe różnice wielkości opony i obręczy.

Wiązałoby się to ze znacznymi trudnościami przy zakładaniu i zdejmowaniu opony14.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Czyszczenie lusterek samochodowych

Lusterka samochodowe, chociaż są niewielkimi częściami samochodu, to spełniają w nim bardzo ważne funkcje.
Dzięki dobrze ustawionym lusterkom kierowca może dobrze widzieć wszystko, co dzieje się na drodze.
Pozwala mu to dobrze reagować na wszystkie zdarzenia uliczne i szybko podejmować niezbędne decyzje.
Musi on jednak posiadać dobrze zamontowane i ustawione lusterka, żeby mógł kontrolować wszystko to, co dzieje się na drodze.
Powinien także często czyścić swoje lusterka, jeżeli ma wrażenie, że są one za bardzo zamazane lub brudne.

Wszelkie problemy z lusterkami samochodowymi mogą stanowić dla kierowcy spore utrudnienie w czasie jazdy.

Co więcej nowoczesne samochody posiadają takie lusterka, które mogą być naprawiane jedynie przez mechaników.

.

Widok do druku:

Podnośnik szyby