pompa paliwa vw polo

Najbardziej wartościowe części samochodowe

Istnieje wiele elementów, bez których żaden pojazd nie mógłby swobodnie funkcjonować.

Należy do nich między innymi silnik czy sprzęgło.

Niejednokrotnie możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że wymiana tego typu elementów w samochodzie czy każdym innym pojeździe jest na tyle kosztowna, że nie opłaca się jej przeprowadzać.

Szczególnie w przypadku aut starszych roczników, które przejechały już wiele kilometrów, takie operacje są nieopłacalne i jest to zapewne jedno z wielu kryteriów, które zniechęcają kupców do wyboru samochodów starszego typu.

Z drugiej jednak strony, wiele wskazuje na to, że produkowane niegdyś samochody miały o wiele wytrzymalsze elementy i to sprawia, że wiele z nich, pomimo swoich lat, nadal pozostaje w doskonałej kondycji.

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym

pompa paliwa vw polo
Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut.
Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu.

Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np.

zużyty lub świeży olej roślinny ? zob.

olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy.
Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia).
Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw.

biodiesel).

Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Przykłady jednostek napędowych w układzie R4

Przykłady silników R4 Najmniejszy samochodowy silnik R4 wykorzystany został w kei-carze Mazda Carol ? miał pojemność 358 cm?.

Jeszcze mniejsze jednostki wykorzystywane były w motocyklach, na przykład Honda CBR250RR ? 250 cm?. Przykłady jednostek napędowych w układzie R4: Alfa Romeo Twin Cam ? pojemności od 1290 do 1962 cm?, używany między innymi w modelach: Spider, 155 i 164 BMC A-Series ? pojemności od 803 do 1275 cm?, używany w samochodach Mini Honda E ? pojemności od 995 cm? do 1,6 dm?, wykorzystany w Hondzie Civic Honda F20C ? pojemności od 1997 do 2157 cm?, wykorzystany w Hondzie S2000 Jednym z najmocniejszych silników R4 służących do napędu łodzi motorowych jest turbodoładowany wysokoprężny Volvo Penta D4-300.

Z pojemności 3,7 l generuje on moc maksymalną 305 KM (224 kW) i maksymalny moment obrotowy na poziomie 700 Nm5.

Innymi przykładami dużych jednostek R4 są stosowane w samochodach ciężarowych silniki MAN D0834 (4,6 l pojemności, moc 223 KM (164 kW), moment obrotowy 850 Nm) oraz motor stosowany do napędu ciężarówki Hino Ranger (5,1 l, 177 KM/130 kW, 630 Nm)67, wcześniejsze wersje modelu miały silnik o pojemności 5,3 l8.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R4_(silnik).

Widok do druku:

pompa paliwa vw polo