Brak obowiązkowego OC - ciągle się zdarza

myjnie bezdotykowe cena zakupuUbezpieczenie OC jest obowiązkowe w naszym kraju.
Jest ono przypisane nie do kierowcy, ale do pojazdu (mimo, ze przy wyliczaniu stawki brany jest staż podśniadania prawa jazdy i ubezpieczenia oraz bezwypadkowa jazda).
Jednak niektórzy kierowcy postanowili sobie oszczędzić na obowiązkowych składkach.
Wedle szacunków UFG, pojazdów na polskich drogach, nie posiadających OC, może być już około 250 tysięcy.
To jest niepokojąco wysoka liczba.

Co roku wykrywa się raptem około 1800 takich "gagatków".

Kara za brak OC wynosi obecnie 3 tysiące złotych (to jest najmniejsza stawka).
Mimo tak wysokiej kwoty, ryzykantów jak widać nie brakuje.

Auta dla większych rodzin

myjnie bezdotykowe cena zakupu Chociaż statystyczna rodzina z pewnością zmieści się w zwykłym modelu auta (rodzice posiadają nie więcej niż troje dzieci), to nie brakuje również rodzin, których potrzeby są troszkę większe.
Do tej pory przewożenie całej rodziny w jednym samochodzie mogło być dość skomplikowane, jednak w ostatnich czasach coraz większą popularnością cieszą się siedmio ? czy więcej osobowe auta, które są idealnie dopasowane właśnie do potrzeb wielodzietnych rodzin.
Pomimo tego, że koszt zakupu takiego samochodu jest dość spory, to jednak jest to konieczna inwestycja, gdy chcemy przewozić rodzinę w komplecie.
Na używanym rynku jest wiele aut tego rodzaju, które można kupić w niższych cenach, przystępnych dla kieszeni każdej osoby.

Hamulce na powietrze?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć.
Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz.
Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn.
Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe. W ciężkich samochodach ciężarowych np.
TIRach hamulce działają w sposób odwrotny.

Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania.

Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę.

W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania.

Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany..