Jak naprawić zawieszenie w aucie?

WahaczJeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie.

Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie. Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom. Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka.

Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu.

Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube. Niektóre elementy możemy wymienić sami - np.

zużyte łożyska kół.

Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna.
Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty.
W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić. Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne.

Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.

Garść porad dla kupującego pojazdy

Wahacz Przy kupowaniu używanego samochodu trzeba uważać, ponieważ istnieje spore ryzyko kupienia auta powypadkowego, mimo deklarowanej bez wypadkowości.
Jako początkujący kierowca kupujący swoje pierwsze, wymarzone auto warto zabrać ze sobą kogoś bardziej doświadczonego, aby zerknął na pojazd bardziej fachowym okiem.
Powinniśmy uważać na auta, które mają inny kolor lakieru niż fabrycznie dostępne.
Należy też zwrócić szczególną uwagę na pracę silnika na niskich obrotach, hamulce oraz na ogólny stan wnętrza pojazdu.
Wytarte do połysku obicie kierownicy przy deklarowanym przebiegu 40 tyś.
jest wręcz niemożliwe. Warto też przejrzeć historię pojazdu po numerze VIN, może to dostarczyć wielu ciekawych informacji o historii auta.

Rodzaje turbin

Turbina jako urządzenie mechaniczne napędzane przepływem gazu lub płynu jest stosowane bardzo szeroko w wielu dziedzinach. Turbiny najczęściej są spotykane w motoryzacji jako napęd turbosprężarek doładowujących silniki benzynowe i wysokoprężne (diesla).
Gdzie występują w parze połączonej wspólnym wałem - jedna turbina (część wylotu spalin silnika) napędza drugą (część dolotu czystego powietrza). Sama turbina bywa stosowana jako główny napęd silnika spalinowego - silniki turbospalinowe są często wykorzystywane do napędu pojazdów wojskowych (np czołgów - Abrams ma taki napęd). Natomiast sama turbina jako urządzenie odbierające energie jest stosowana w elektrowniach - od atomowych po węglowe.
Gdzie para wodna napędza turbinę. W przypadku elektrowni wodnych to przepływ wody wprawia turbinę w ruch..

Widok do druku:

Wahacz