http://www.badania-telefoniczne.pl

Przedsiębiorstwa typu umożliwiają prowadzenie sprzedaży telefonicznej i rozmów z klientami opierając się o indywidualne skrypty do statystyki.
To świetna szansa dla mniejszych firm, szukających firm zewnętrznych wykonujących tego typu usługi.

Wikipedia i badania marketingowe

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe

Kogo pytają ankieterzy\

Ankiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda do zbierania ważnych danych.
Jednak kogo się ankietuje? Najczęściej ankietowanymi są konsumenci spełniający dany profil, lub będący w bazie klientów danej firmy.
Na pytania ankieterów odpowiadają też specjaliści danych dziedzin, menedżerowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych osób. Wszystko zależy od celu badania, które wyznaczyła sobie firma przeprowadzająca te badania. Grupa odbiorców ankiety powinna być dobrze określona, ponieważ egzaminowanie źle dobranej grupy może poskutkować bardzo nie spójnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzić do błędnych wniosków i złych wyników badania.

O ankieterach w Wikipedii

http://www.badania-telefoniczne.pl
Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.
Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np.

uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np.

zogniskowane wywiady grupowe.
Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów. Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping.

W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter.