Autobusy w Polsce

tanie busy z polski do niemiec
W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np.
Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem). Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku.
W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260).

Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne. Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan. W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp.

z o.o.

? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich.

Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce

Bogata oferta odnośnie przejazdu zagranicznego

tanie busy z polski do niemiec W związku z bardzo dużą ilością na rynku firm świadczących takie usługi, jak transport pracowników za granicę do pracy busem, istnieje potrzeba walki o niemal każdego klienta. Jest to dość trudny rynek, więc aby taka działalność stanowiła dobre źródło stałego dochodu trzeba się naprawdę postarać. Stąd też spora część ogólnopolskich firm transportowych stara się przekonać do swoich usług nowych pasażerów. Najczęściej możemy się spotkać z bardzo atrakcyjnymi, konkurencyjnymi wobec innych firm cenami biletów czy też kuszącym wyposażeniem busów udających się w dalekie trasy. Większość przewoźników nam oferuje dzisiaj także dostęp do Internetu czy telewizji podczas podróży.

Mikrobusy stosowane bywają

Mikrobus Mikrobus ? autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)1.
Mikrobusy, zwłaszcza starsze, projektowane i wytwarzane były często z użyciem podzespołów samochodów osobowych, jak silniki, układ napędowy i zawieszenie kół (np.
polski ZSD Nysa). Większe pojazdy unifikowane są często z lekkimi samochodami ciężarowymi (dostawczymi)1. Mikrobusy stosowane bywają w mniejszych miejscowościach, gdzie panuje mały ruch, lub w górskich miejscowościach z uwagi na to, iż "pełnowymiarowymi" autobusami trudno jest wjechać pod wzniesienia, a poza tym mikrobusy są krótsze ? więc i ciaśniejsze zakręty mogą pokonywać bez trudu, oraz są węższe, stąd też łatwiej mogą się mijać na wąskich drogach.
Także są używane tam, gdzie na trasie znajduje się most o niewielkiej nośności, który mógłby nie wytrzymać ciężaru normalnego autobusu. Mikrobusami nazywane bywają także pojazdy, które posiadają do 9 miejsc łącznie z kierowcą.

Można je prowadzić na zwykłe prawo jazdy kategorii B (pojazd o liczbie miejsc do 9 wraz z kierowcą jest uważany przez Kodeks drogowy za samochód osobowy).

Jeżeli posiadają od 10 do 17 miejsc łącznie z kierowcą, trzeba mieć prawo jazdy kat.

D1 i ukończony kurs na przewóz osób; czas pracy kierowcy pojazdu do przewozu od 10 osób jest ponadto limitowany przy pomocy obowiązkowego tachografu. Jeżeli liczba miejsc łącznie z kierowcą przekracza 17 trzeba mieć prawo jazdy kat.

D i ukończony kurs na przewóz osób.

Mikrobusy są często nazywane busami.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrobus.