LPG a turbo

cewki zapłonowe cewki zapłonoweObecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.
Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.
Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.

Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi.

Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.

Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego.

Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego.

Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu.

Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa.

Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory.

Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są

Silnik tłokowy Silnik tłokowy gwiazdowy Elementy ruchome silnika rzędowego Silnik tłokowy ? silnik, który do wytwarzania pracy wykorzystuje tłoki poruszające się w cylindrach.

Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy. Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak termin ten przypisywany jest najczęściej już tylko tym pierwszym, między innymi dlatego, że już dawno porzucono prace rozwojowe maszyn parowych. Klasyfikacja Ze względu na czynnik roboczy silniki spalinowe tłokowe silniki parowe silniki pneumatyczne silniki hydrauliczne Ze względu na ustawienie cylindrów silniki rzędowe silniki widlaste (w układzie V) silniki gwiazdowe silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?) silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta Ze względu na rodzaj ruchu tłoka silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym silnik z tłokami przeciwbieżnymi silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?) Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki dwusuwowe silniki czterosuwowe Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne) silniki szybkoobrotowe silniki średnioobrotowe silniki wolnoobrotowe Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne) silniki szybkobieżne silniki średniobieżne silniki wolnobieżne Ze względu na sposób prowadzenia tłoka silniki bezwodzikowe silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy

Regeneracja turbosprężarek

Co zrobić kiedy turbosprężarka w naszym samochodzie zacznie się psuć? Są dwa rozwiązania. Pierwszym rozwiązaniem, niestety droższym jest zakup nowej turbiny.

Jest to może nieco szybsze bo gotową turbinę można dostać niemal od ręki aczkolwiek w przypadku rzadszych modeli samochodów może to wcale nie być takie oczywiste bo może zajść konieczność sprowadzenia nowych części. Drugim rozwiązaniem jest naprawa zepsutej sprężarki.

Jak to można zrobić szybko i sprawnie? Jeśli w naszym mieście jest firma specjalizująca się w regeneracji turbosprężarek to można po prostu tam pojechać i oddać sprężarkę. Natomiast jeśli nie ma takiej możliwości to można po prostu wysłać turbinę do firmy Regmot z Mielca i odebrać od kuriera cześć po profesjonalnej regeneracji. A wysyłka jest nawet gratis w cenie całej usługi.

Tak więc również bez problemu..

Widok do druku:

cewki zapłonowe