Jednym z elementów układu hamowania

Czujniki poziomu oleju
Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa.

Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania.

Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym.
W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się.

Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych.

To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym.
Jest to zjawisko prawidłowe.

Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków.

Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany.
W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy.
Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą.

Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić.

Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy. Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu.

Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego.

Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki.

Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk.

Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny. Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze.
Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

Opona diagonalna

Podział ze względu na budowę wewnętrzną Opona diagonalna W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°.
Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną. Zalety (w stosunku do opon radialnych): wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne Wady (w stosunku do opon radialnych): mniejsza precyzja prowadzenia znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku zwiększone zużycie paliwa Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Naprawa dużych pojazdów

Czujniki poziomu oleju W niektórych warsztatach dokonywane są nie tylko naprawy samochodów, ale również naprawy pojazdów rolniczych i wszystkich dużych pojazdów. Do takich pojazdów mogą należeć ciężarówki i busy oraz większe autobusy.

Koszty ich naprawy będą ponoszone przez właścicieli poszczególnych firm przewozowych lub przez kierowców, jeżeli to oni doprowadzili do ich awarii.

Poza tym z pomocy mechaników korzystają właściciele pojazdów rolniczych, takich jak traktory czy kombajny. Wprawdzie starają się oni dokonywać drobnych napraw w tego typu pojazdach w sposób prywatny, jednak dokonywanie większych napraw musi odbywać się już w fachowych warsztatach. Z drugiej strony do warsztatów trafiają czasami takie małe pojazdy mechaniczne, jak na przykład motory.

.

Widok do druku:

Czujniki poziomu oleju